DOLAR 32,5038 0.08%

HMH Construction
İhsan Ticaret
Bagislar Construction
Alanya’daki büfeler tek tip oluyor

ABONE OL
18:16 - 2 Kasım 2021 18:16

BEĞENDİM

ABONE OL
HMH Construction
Realtor Global

Alanya Belediyesi’nin Kasım Ayı Olağan Meclis Toplantısı gerçekleştirildi. Belediye binasında düzenlenen meclis toplantısına Alanya Belediye Başkanı Adem Murat Yücel başkanlık etti. Meclise MHP Grubu’ndan Kerim Aydoğan, AK Parti Grubu’ndan Ahmet Dayanç, İYİ Parti Grubu’ndan Hasan Basar, Halit Öztürk ve Hacı Mevlüt Zavlak mazeret bildirerek katılmadılar. Mecliste konuşan Başkan Yücel, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nı büyük coşkuyla kutladıklarını söyledi. Yücel, “10-16 Kasın Atatürk’ü Anma Haftası nedeniyle Atatürk’ü saygı, sevgi ve şükranla anıyorum. Öğretmenlerin de Öğretmenler Günü’nü kutluyorum. Alanya Belediyesi olarak Enerji Kentler Birliği Üyesi olduk. Alanya’nın marka değerine yeni bir ürün daha kazandırıyoruz. Alaiye su markasının logolu tescilini yapıldı. Alanya’mıza hayırlı olsun. Kurum ve kuruluşlardan izinleri alındı. Okurcalar’da 3 bin metrekare arazi üzerinde kurulacak olan su fabrikası ilk etapta Alanya halkın evlerine ucuz su ulaştırmak üzere planlandı. Fabrikada 15-20 kişiye istihdam sağlanacak. Çağımızın son teknolojisi makinelerle el değmeden şişelenecek ve en kısa sürede de hizmet vermeye başlayacağız. Bu bölgedeki tek ruhsatlı fabrika diyebiliriz” dedi. Yücel, konuşmasının sonunda 5 Kasım’da başlayacak ve 6 Kasım’da devam edecek Alanya’nın fethinin 800. yıl kutlama programına tüm halkı davet etti. Yücel, sağlıkçılar için düzenlenecek vefa ve şükran konserinin hava muhalefeti nedeniyle 3 Kasım’a ertelendiğini söyledi.

Komisyonlardan gelen maddelerin görüşülmesi ile devam edilen mecliste gündeme dair konular görüşülerek karara bağlandı. Mecliste Alanya Belediyesi’ne otobüs bağışı İYİ Parti’nin çekimser, diğer partilerin onayı ile oyçokluğu ile kabul edildi.

Dilek ve temenniler bölümünde konuşan CHP’li Belediye Meclis Üyesi Erkan Demirci, belediyenin büfelerle ilgili projelerinin sınırını ve detaylarını sordu. Demirci, ayrıca Bedesten’de geleneksel el sanatları ürünlerinin yansıtılıp yansıtılamayacağını da sordu.

“BÜFELERİ TEK TİPE DÖNÜŞTÜRECEĞİZ”

Yücel de, “Standartlara uygun ve kullanılabilecek şekilde 91 büfe var. 29 tane de Alanya merkezde var. Bunların sözleşmeleri de bitiyor. Bu 91 taneyi ALTİD ile birlikte tek tip projeye dönüştürüyoruz. Tebligat yaptığımız 6 tane yerden itiraz oldu. Bundan ikisinin sonucu geldi. Biz burayı bir disiplin altına almak, imaj oluşturmak istiyoruz. Oba bölgesindeki o keşmekeşliği biliyorsunuz. Merkezdeki sistemin aynısını uygulamak istiyoruz. Bunun yanında bölgesel olarak halk plajlarını da çoğaltmayı düşünüyoruz. Tahsisleri bekliyoruz. Önümüzdeki sezona yetişecek. Şimdilik bir tanesine başladılar. Bunu örnek olarak ALTİD yapıyor. Herkes de ona göre yapacak” diye konuştu.

Geçmişten kalan eserleri korumanın kendilerine düştüğünü vurgulayan Yücel, “Kale için en güzel uygulamaları yaptığımızı düşünüyorum. En büyük amacımız kalenin taşıttan men edilen bir görünüm alması ve seyirlik güzel bir alan oluşturulmasıydı. Kayhanlar Evi’nde koza ipek kozacılığının tüm her şeyi var. Bedesten içerisini de yöreye uygun olarak hazırlıyoruz. Günlük ziyaretçi sayısı 300-500’e ulaştı. Yaz aylarında günlük kaleye 5-8 bin arasında kişi çıkıyor. Sadece teleferik ile 150 binin üzerinde çıkıyor. Hedefimiz kaleye çıkan insan sayısının 2 milyonu bulması. Alanya’ya 5-6 milyon turist geliyorsa demek ki biz üçte birini kaleye çıkarabiliyormuşuz. Yeme Müzesi’nde de Alanya’ya has ürünler satılıyor. Hatta onun yanındaki evi de belediyeye kazandıracağız. Nerede bir ev, tarih bulursak hepsini Alanya’ya kazandırmaya çalışıyoruz. Bir de vakıfların ve Hazine’nin kalede neyi varsa belediyeye tahsis etmeye çalışıyoruz. Arestelerin ihalesi yapıyoruz. Orası da özüne uygun şekilde kazandırılacak. Kale kapsındaki yerin ihalesine çıkacağız. Artık Alanya Kalesi kapısına giriş kapısını koyuyoruz. O bölgeden sonra yürüyüş yolu haline getireceğiz.

Syedra’nın fonksiyonlarının kaleden 50 kat daha fazla olduğunu söyleyen Yücel, “Eski dergahların, meclislerin, yönetimlerin, bütün aktivitelerin hepsinin içinde olduğu bir bölge. Acilen Syedra’yı faaliyete geçirmemiz lazım. İddia ediyorum. Bugün kaleye 2 milyon kişi çıkıyorsa Syedra’ya günü geldiği zaman kaleden 2 katı daha fazla turist ağırlayacağına inanıyorum. Çünkü dünyada eşi benzeri olmayan fonksiyonlara sahip bir yer” ifadelerini kullandı.

Özkaya Sigorta

En az 10 karakter gerekli
Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.