DOLAR 32,5411 0.23%

HMH Construction
İhsan Ticaret
Bagislar Construction
Alanya’daki deprem koordinasyonu ulusal medyada

ABONE OL
18:19 - 25 Şubat 2023 18:19

BEĞENDİM

ABONE OL
HMH Construction
Realtor Global

11 ili etkileyen depremlerden sonra Alanya’ya gelen depremzedelerin karşılanması, otellere yerleştirilmesi ve ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik yapılan çalışmalar ulusal medyada yer buldu.

Bugün tarihli Milliyet Gazetesi’nde tam sayfa olarak verilen köşe yazısında depremzede vatandaşlara yönelik çalışmalar Alanya Kaymakamı Dr Fatih Ürkmezer’in anlatımıyla okuyucuya aktarıldı. Ayrıca depremzede vatandaşların da Alanya’da kendilerine yönelik yapılan çalışmalara ilişkin görüşleri köşede yer aldı. Milliyet’ten Eren Aka’nın kaleme aldığı “45 bin depremzedeye Alanya yuva oldu” başlıklı köşe yazısında şu ifadelere yer verildi: “Alanya’da otel, yurt ve evlere 45 bin depremzede yerleştirildi. Alanya Kaymakamlığı’nın koordinesinde tüm ihtiyaçları karşılanan depremzedeler, şimdilik başlarını sokacak bir yer buldukları için sevinse de gelecek kaygısı yaşıyor…
Türkiye tek yürek olup depremzedelere kucak açarken, Alanya da yaklaşık 45 bin kişiye yuva oldu. Otel, yurt ve evlere yerleştirilerek tüm ihtiyaçları karşılanan depremzedelerin aklındaki tek soru ise, “ Sonra ne yapacağız.” Otellere yerleştirilen depremzedeleri gözlemlemek için birkaç gündür Antalya’dayım. Kiminle konuşsam herkes Alanya kaymakamının koordine ettiği sistemi konuşuyordu. Hemen bu kente hareket ettim. Önce otellere yerleştirilen depremzedeler ile görüştüm. Hepsinin kendilerine gösterilen ilgiden memnun olduklarını gördüm. Depremzedeler yola çıkar çıkmaz kimlik bilgileri yaşı, neye ihtiyacı olduğu tespit edilmişti. Kimin hangi otelde kalacağı bile belirlenen depremzedeler, odalarına girdiklerinde tüm eksiklerinin hazırlandığını gördü. Alanya’da ziyaret ettiğim tüm otel yetkilileri ve depremzedeleri dinledikten sonra Kaymakam Dr. Fatih Ürkmezer’i aradım. Otelleri gezdiğini söyledi ve beni bulunduğu konaklama tesisine davet etti. Gittiğimde Kaymakam Bey’in, depremzedeleri kendi ailesinin yerine koyduğuna şahit oldum. Yediden yetmişe herkesin sorusunu yanıtladığını, tek tek ilgilendiğini gördüm. Tüm deprem bölgelerini ziyaret etmiş bir gazeteci olarak, kendisini yürekten kutluyorum.

YATAK KAPASİTESİ ARTIRILDI

Depremzedeler için yapılan çalışmaları Milliyet’e anlatan Kaymakam Ürkmezer, “Felaketin ikinci gününden itibaren depremzedeler ilçemize gelmeye başladı. Hemen otelcilerle, Bakan Mevlüt Çavuşoğlu başkanlığında Valimiz Ersin Yazıcı’nın katıldığı bir toplantı yaptık. 7 bin oda, 20 bin yatak hazırlanması için çalışmalara derhal başladık. Otelcilerle bir koordinasyon merkezi oluşturduk. Kapasitemizi 30 bin yatağa çıkarıp hazırladık. Daha depremzedeler gelmeden ihtiyaçlarını temin ettik. Bugüne kadar iki bini KYK yurtları olmak üzere, yaklaşık 30 bin vatandaşımızı otellere yerleştirdik” dedi.

“İHTİYAÇLAR KİŞİYE ÖZEL KARŞILANIYOR”

Bu turizm cenneti ilçede depremzedelerin otellerin dışında evlere de yerleştirildiğini öğrendim. Dört farklı noktada kayıt merkezi oluşturulmuş, eve yerleştirilenlerin kaydı yapılıyor. Sayıları da 18 bin 619’u bulmuş, yani Alanya hızlı bir refleks göstererek 45 bin depremzedeye yuva olmuştu. İhtiyaçlar kişiye özel, otellerde ve yurtlarda kalanlar için ücretsiz yemek dağıtımı devam ediyor. Evde kalanlar için özel sistem oluşturulmuş, gerekli gıdaların kendilerine yetkili birimlerce ulaştırıldığını öğrendim. Zaten onlar daha gelmeden kıyafetlerinden hijyen malzemelerine, psiko destek ekiplerinden çocuklar için kreşe pek çok ihtiyaç hazır hale getirilmişti. Engelli depremzedeler de unutulmamış.

“ANLIK KAYIT TUTUYORUZ”

Kaymakam Ürkmezer, “Alanya’ya gelen engelli depremzede sayısı 290. Psikososyal desteğe ihtiyaç duyduğunu söyleyen 1300 kişi var. Hepsinin isteklerine yanıt vermeye çalışıyoruz. Ayrıca otellere ve KYK yurtlarına yerleştirilenler daha iyi hizmet vermek üzere var olan bir yazılımın yanısıra yeni bir yazılım üretip hepsinin ihtiyaçlarını karşılamak için anlık kayıt tutuyoruz. Böylelikle hem yaşlarına hem de geldikleri bölgeye göre taleplerini yanıtlıyoruz” diyor. Tüm bunları bir ekip olarak gerçekleştirdiklerini belirten Kaymakam Ürkmezer, kurumların yanısıra gönüllülerin de büyük desteğiyle ilçelerini, depremzedeler için yuva yapmaya gayret ettiklerini söyledi.

“SONRA NE YAPACAĞIZ?”

Konaklama imkanı verilen depremzedelerin kafalarındaki en büyük soru ise sonrasında ne olacağı. Depremde evi ağır hasar alan Fikret Dertli, “ Hatay’dan geldim. Çok şükür canımızı kurtardık ama evim ağır hasarlı, girmek mümkün değil. Şimdilik Alanya’ya sığındık; sıcak yatağımız, suyumuz, yemeğimiz temin ediliyor ama sonrasında ne yapacağımızı bilmiyoruz. Pek çok depremzede çadırlarda zor şartlarda yaşıyor. Allah herkese yardım etsin” diye konuştu.

“BİZİMLE ÇALIŞMAK İSTİYORLAR’”

Long Beach Otel’in restoran şefi Muhittin Büyük, ilk günden beri depremzedelerin yanında olduklarını belirtti, “Sağlık hizmetlerinden kıyafet teminine her sorunu çözmek için çalışıyoruz. Restoranda sanki zor şeyler yaşamamış gibi bizimle birlikte çalışmak istiyorlar. Onlara keyifle hizmet verirken, onlar da buranın bir parçası olmak için bize yardım etmek istiyor. Öyle duygusal sahneler yaşanıyor ki, hiçbirimiz gözyaşlarımızı tutamıyoruz” diye konuştu.

ÇOCUKLARA ÖZEL PROGRAM

Long Beach Otel’in Genel Müdürü Cengiz Aksoyer de, 409 odada 1706 depremzede kaldığını belirterek şöyle devam etti: “Hepsi misafirimiz. İlk gelenleri karşıladığımda çok duygulandım. Araçtan inen aile küçük çocuklarını battaniyeye sarmıştı. Ayağında çorap bile yoktu. Otelimize gelenlerin sağlık sorunlarıyla da yakından ilgilendik. Sosyal hizmetler tüm konuklarımızı kayıt altına aldı ve ihtiyaçları karşılandı. Ayrıca üniversitenin çocuk gelişim bölümündeki öğretmen ve öğrenciler her gün gelip çocuklara eğitici program uyguluyor. Deprem travmasını atlatmaları için destek veriyorlar.”

“YKS İÇİN FARKLI ÇÖZÜM BULUNMALI”

Otelde misafir edilen depremzede gençlerden Ceyda Tuzla, sınava girecek öğrenciler için çözüm yolu bulunmasını isteyerek, şunları söylüyor:
“YKS’ye hazırlanıyorum. Antakya’da dershaneye gidiyordum. Kitaplarım orada kaldı. Sınavda sadece ikinci dönem konuları çıkartılarak sorunun çözülebileceğini düşünmüyorum. Bu konuda daha fazla desteğe ihtiyaçları var öğrencilerin. Ayrı bir sınav yapılabilir belki. Sınava hazırlanan milyonlarca öğrenci mağdur edilmemeli. Bizler için farklı bir çözüm bulunmalı.”

Özkaya Sigorta

En az 10 karakter gerekli
Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.